Jak promować swój kanał na YouTube? 5 sprawdzonych porad!
YouTube to ta druga co do wielkości wyszukiwarka na świecie zaraz po Google. Dlatego też i nie ma co się dziwić, że wiele młodych, jak i starszych osób, a nawet firmy chcą być ze swoimi materiałami właśnie tam! Jednakże jak wiele innych wyszukiwarek, trzeba być na bieżąco z algorytmami i sposobami promocji. Jak wiesz YouTube to druga co do wielkości platforma, dlatego też i promocja tutaj jest, obowiązkowa jak chcesz, dotrzeć do wielu innych osób i przegonić konkurencję! Poznaj 5 sprawdzonych porad, jak promować się na YouTube.
1. Twórz ciekawe, ale jednocześnie angażujące tytuły filmów
Tytuł filmu wydaje się mało istotnym elementem, podczas publikacji filmów na YouTube. Jednakże tak nie jest! Stworzenie nudnego, ale mało angażującego tytułu filmu na tę platformę nie przyniesie Ci wyświetlenia dlaczego? Nawet jeżeli treść jest, ciekawa to nikt nie wejdzie, w Twój materiał, ponieważ nie uważa go za ciekawy. Stwórz ciekawy, ale jednocześnie angażujący tytuł a Twoje wyświetlenia pójdą w górę.
2. SEO
SEO w takiej przeglądarce jest naprawdę ważny. SEO to nic innego jak pozycjonowanie przez algorytmy YouTube. Jak na nie wpłynąć? Cały artykuł w tym temacie znajdziemy na blogu Przetestuj. Pokrótce warto tutaj wspomnieć, że musisz dobrać odpowiednie i często wyszukiwane słowa kluczowe, ale i nie tylko.
- Tytuł, jak i opis powinien zawierać wplecione naturalne słowa kluczowe, które pomogą wyszukać Twój film i dopasować odpowiednich widzów przez algorytmy.
- Wspomnij o swoich słowach kluczowych w samym materiale, również to wspomaga, podczas tworzenia odpowiedniego SEO.
- Zachęć swoich widzów do lajków, komentarzy pod materiałem, również to wpływa na SEO.
- Określ kategorie, aby algorytmy mogły dopasować najlepsze ustawienia Twojemu materiałowi.
- Tagi. Tagi w opisie i w tytule również są ważne, jak i słowa kluczowe, podczas publikacji są tak samo ważne, jak tytuł i wszystko, co wspomnieliśmy.
3. Miniaturki
Twój opis i tytuł to jedno do kliknięcia, drugie to miniaturka, która równie wpłynie na wyświetlenia, czym ciekawsza kolorystyczna, ale i wyraźna i angażująca to więcej wejść na Twój profil, dlatego zadbaj o jej wygląd.
4. Playlisty
Playlisty wydają, się mało istotne w promocji, a jednakże tak nie jest! Tworzenie playlist pomaga w pozycjonowaniu Twoich materiałów, ale i stworzenia serii, która będzie, bardziej oglądalna co za tym idzie? Więcej wyświetleń lepsze pozycjonowanie.
5. Sprawdzaj komentarze bądź aktywny i stosuj się do wskazówek
Stworzenie materiału to jedno wszystkie dodatkowe elementy to drugie, ale odpowiadanie, bycie aktywnym na swoim kanale to podstawa, ale sprawdzaj komentarze, które piszą Twoi obserwatorzy i zacznij stosować ich wskazówki, potrzeby, wówczas bardziej będą zaangażowani w Twój kanał.