Wiedza o marketingu – gdzie dowiedzieć się więcej?
Interesujesz się tą dziedziną i chcesz wiedzieć więcej? Pracujesz w tej branży i chcesz poszerzać wiedzę? Uczyć się można stacjonarnie i online. Książki, e-booki, studia wyższe, szkoły policealne, kursy, podcasty, webinary, konferencje i inne źródła. Przeczytaj więcej o tym, gdzie zdobyć wartościową wiedzę stacjonarnie i online.
Książki, e-booki – papierowe i elektroniczne pliki
Wiele dzieł do wyboru w księgarni internetowej oferującej drukowane dzieła, e-booki i inne. Warto znaleźć wartościowe książki o marketingu i porównać ceny, spisy treści, doświadczenie autorów. Wiele zachęca do lektury osoby początkujące i mające już jakąś wiedzę.
Prasa marketingowa – czy warto jeszcze kupować?
Wszystko zależy od tego, czy chcemy to czytać. Dowiadywać się na bieżąco o nowościach. Drukowane gazety często nie mają sensu, ale ich elektroniczne wersje zdobywają popularność. Na rynku istnieje prasa marketingowa o różnym poziomie zaawansowania. Niektórzy pominą zdobywanie informacji z tego źródła. Inni będą zadowoleni i chętnie kupią kolejne numery.
Internet – webinary, wartościowe strony, blogi, podcasty
W sieci można znaleźć sporo informacji dotyczących marketingu. Organizowane są webinary na konkretny temat. Prowadzone przez firmy, osoby tworzące swoje kanały. Często też dostępne są konferencje online dotyczące marketingu. Wykłady prowadzone przez różnych specjalistów zajmujących się tą dziedziną. Pracujących w mniejszych i większych firmach. Do posłuchania są także podcasty dotyczące marketingu. Do ich słuchania można zainstalować aplikację, ale można słuchać bez logowania.
Studia wyższe – kierunek marketing
Przyda się wiedza z uczelni. Nie każdy jednak ma czas, ochotę, pieniądze na studiowanie. Warto jednak wziąć pod uwagę taką możliwość. Dzięki studiom można się dużo dowiedzieć, porozmawiać z innymi studentami, wykładowcami. Zadać pytania, zrobić notatki, sprawdzić swoje kompetencje na egzaminach. Jeśli się nie spodoba, zawsze można zrezygnować, żeby nie marnować czasu, pieniędzy.
Szkoły policealne, kursy
Nie zawsze godne uwagi są tego typu placówki. Często lepiej chodzić na branżowe konferencje, kupować prasę, książki. Szkoły te zapewniają jakąś praktykę, ale bywa, że niewiele się można nauczyć. Trzeba trafić na dobrych nauczycieli, wyposażone pracownie. Nie są też tanie i często lepiej zainwestować w lepszy kurs. Prowadzony przez znanego na rynku specjalistę lub nawet mniej popularnego. Ważne, żeby się czegoś nauczyć, a nie istotne od kogo.
Jak widać, istnieje wiele źródeł wiedzy o marketingu. Książki, prasa, szkoły, kierunki studiów, wiedza z internetu. Zainteresowani tematem na pewno wybiorą swoje ulubione. Znajdą wartościowe informacje i będą się kształcić w tym kierunku.
Dostęp do wiedzy całej ludzkości jest w zasięgu ręki, pozostaje kwestia chęci i motywacji do nauki marketingu.